måndag 6 september 2010

Lycka

Jag är på g... efter en del vånda under dagen, livrädd för att få en ny muskelbristning, stod jag efter 30 min Core framför löpbandet och snörade på mig joggingskorna. Det var nästan som julafton, spännande och lite läskigt. Hur ska det gå? Jag började värma upp med 10 min rask gång med lite lutning på bandet, därefter joggade jag lugnt 1 km, gick med lutning några minuter, joggade lugnt 1 km och varvade sedan ner med gång. Allt gick väldigt bra och jag är så lycklig.

Just nu planerar jag höstens träning. Är så svårt att veta hur fort jag vågar gå fram. Tänker i alla fall vänta två veckor innan jag börjar springa ute. Jag kommer denna veckan att springa som igår vid två tillfällen till. I nästa vecka kommer jag att öka på sträckan till att springa 3 km vid tre olika tillfällen. Om någon har något tips på hur fort man vågar gå fram så tar jag tacksamt emot det. Jag tyckte faktiskt att jag tog det lugnt i somras när jag spang och ökade rundorna väldigt försiktigt. Kanske var felet att rundorna var ganska kuperade?

Jag, mina flickor och Rune (lilltrollet i magen, för övrigt uppkallad efter löparen Rune Larsson) var i Stockholm i helgen. I stället för löpning blev det en shoppinghelg med god mat och dryck. Inte fel det heller, men vi tummade på att nästa år springer vi. Glöm inte det tjejer! Kommer lite bilder från Stockholmshelgen i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar