fredag 17 september 2010

"Stick och drick"

Jag har ju förstått att när man kommer upp i "min ålder" så ska man gå på/ha symöte. Jag har aldrig blivit inbjuden till något sådant. Antingen för att ingen vill ha mig med eller för att jag varit alldeles, alldeles för ung. Föredrar att tro att det beror på det sista.

I våras bestämde mig för att hösten projekt ska bli att lära mig sticka sockar. Ska jag nu bli mormor så måste ju Rune få fina sockar. Kanske kan jag sticka ett par tursockar, lyckosockar som han kan ut och springa i.

När detta med sticka kom på tal i lördags kväll så bestämde jag och Lena att vi ska minsann ha symöte... Spara ska vi också göra, för det har vi hört talas om att man gör. Men vi ska inte dricka kaffe, vi ska dricka champagne! Lite lyx ska vi ha. Snabbt döptes det hela till "Stick och drick".  Lena införskaffade en sparbössa och i torsdags var det dags. Nu blev det faktiskt ingen champagne fast att vi hade jordgubbschampagne som vi köpt i somras på kylning. Det blev vitt vin istället.
Inte blev det så värst mycket skit pratat heller, båda två var vi så inne i vår stickning. Lena testar Quick Knit och jag kör på traditionellt sätt. Än känner jag att jag är med i matchen. Ett fint skaft håller på att växa fram. Jag kan nog sticka strumpor direkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar