onsdag 28 juli 2010

Tålamod

Benet kändes helt ok idag också. Promenerade på fm och det gick bra. Det gjorde inte ont, kändes bara lite stumt och konstigt. Så i kväll när vi skulle åka och plocka lite båbär tog jag på mig löparkläderna och tänkte testa att springa hem. En mycket kort sträcka, kanske 1,5 km. Jag sprang iväg i sakta mak och det gick väldigt bra i 20 meter. :-(( Sedan var det tvärstopp och nu haltar jag och har ont igen. Anders fattar inte vad det skulle vara bra att springa för och inte jag heller såhär efteråt. Tålamod, vad är det? Går det att köpa?

7 kommentarer:

  1. Åsa, åsa, åsa.. du skulle ju ta det lugnt!! Jag har hör att man kan köpa tålamod på burk men det verkar vara jättesvårt att få tag på.. Jag har försökt länge...... Kram

    SvaraRadera
  2. Rune säger till dig att lugna ner dig. Du ska klara av att springa efter honom oxå! tar du det inte lugnt lovar han att bli extra jäklig och pilla på alla saker du har hemma.......=)

    SvaraRadera
  3. Åh det är så svårt. Jag opererade mitt knä i oktober och har fortfarande svårt att jogga tyvärr. Sjukgymnasten förmanar...bara 50 meter jogg i taget sen gå. Jag är van vid joggingturer runt milen så det är så trist. Men under semestern hade jag tålamodet, började med 50 meter jogg och är nu uppe i nästan 2 km. Tålamod, jag fann det och till vintern kan jag nog ta långa löprundor igen.

    Hoppas ditt ben blir bättre och att du snart kan löpa som du vill igen!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt Åsa/smultron att du både fann tålamodet och att du nu kan springa lite grann. Jag inser ju med förnuftet att jag måste ta det lugnt. På lördag är det fest här i byn och frågan är hur jag ska hålla mig ifrån att bugga.

    SvaraRadera
  5. Halloj vi vill ha dig till nya forumet :)
    http://viktigapinglor.egetforum.se/


    Kram och hej Margitha

    SvaraRadera
  6. Hej Margitha, vad roligt att höra från dig. Jag har fått mail från Louise om det nya forumet och såklart så kommer jag. Har det blivit något mc-åkande för er?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nej inget MC efter olyckan :( Men han är på G igen att sätta sig upp på den igen måste bara fixa kopplingen.. Kram Kram och vad kul att du kommer till forumet Det var Aika som bad om hjälp och jag lyckades wiii .Annars hade du blivit hotad av oss ;)
    ses inne på forumet
    Kram Margitha

    SvaraRadera