onsdag 4 augusti 2010

Jag kan ta det lugnt, jag kan...

...men inte är det roligt inte! Jag har hittat ett program med rehabträning på nätet som egentligen är för hälseneskador som jag kör nu. Det är både cirkulationsträning, belastningsträning och stretching. När jag stretchar så känner jag tydligt att det är något i den djupa vadmuskeln som inte är ok. Förmodligen en bristning. Idag har jag också promenerat för första gången. Funderar på att plocka fram Anders mountainbike för att se om jag kan hålla igång konditionen med den.

Igår var det en heldag med motorcykeln. Det blev ca 45 mil. Vi körde upp mot Lidköping där vi var på Rörstrand och sedan åkte vi till Läckö slott för att på hemvägen köra om Gudhem och hälsade på min syster med familj där.
Väl hemma tittade vi på speedway, där Lejonen vann över Piraterna i en väldigt spännande match, så spännande att vi inte hann laga mat utan det blev pizza. Trots att jag inte åt en hel så sa verkmästaren i magen till att det här gör du inte om!

1 kommentar:

  1. Ta det lugnt med rehaben och stressa inte.
    Jag vet att det är svårt när man så gärna vill träna.. men det är bäst att ta det lugnt så man inte drar ut på det ännu mer..

    Snygg hoj!
    Jag kör också MC och var ner till skåne och vände förra helgen :)

    Tack för kommentar i min blogg, vad kul att jag kan insprirera andra. Jag som alltid själv hämtar inspiration från andra!

    SvaraRadera