fredag 23 juli 2010

Ett löparsteg...

... mot delmål två tog jag idag. Sprang Slätterydsrundan som är 7,7 km. Jag sprang inte hela rundan utan gick två gånger, några minuter var gång. Men det gör inget. Känner mig nöjd ändå. Precis som Badgear skrev till mig i en kommentar på hans blogg så gäller det att ha kul på vägen mot målen.

Märker att när jag gått en liten bit så blir jag mycket piggare i benen när jag springer igen. Frågan är vad som är bäst att gå en eller två gånger och orka springa lite fortare sedan eller att springa hela tiden fast lite långsammare. Vi får se vad tiderna utvisar. Upplägget är att nästa gång jag springer samma runda ska jag bara gå en gång och tredje gången springa hela.

2 kommentarer:

  1. Vilket är bäst märker du själv när du provar dig fram, det gäller att göra det som passar dig bäst. Och så gäller det att progressivt öka sträcka eller intensitet med tiden för att det ska hända något. Fast det gör du ju redan, så det är bara att trampa och se glad ut.

    Run on!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för dina fina ord på min blogg. Jag är så glad om jag kan inspirera lite!
    Jag håller med Badgear. Man måste ha det kul!
    Jag föreslår att du testar en gång att springa hela varvet utan att gå även om det är långsammare så du kan "uppleva" känslan av att springa hela varvet.
    Kom igen nu!!

    Jag ska också springa Tjemilen! :)

    SvaraRadera