torsdag 15 juli 2010

Dagar med döttrarna

Nu är jag hemkommen från Göteborg och några dagar med döttrarna Helena och Emma samt lille Rune som ligger i Helenas mage. Nedan pustar Helena och Rune framför TVn och ja, de påstår att det är skönt att sitta så här...
Tisdagen var molnig och ägnades åt shopping. Vid middagstid skulle Rune prompt ha munk med vit choklad, så det fick han. Han tyckte också att mormor skulle ha mjukglass och eftersom jag vill vara en ordentlig mormor så gjorde jag som han sa. Orkade inte äta upp allt så jag fick faktiskt slänga lite, vet inte när jag slängde glass sist om man inte räknar det som av misstag hamnat på tangentbordet eller på ratten i bilen...

Måste säga att jag till viss del misslyckats i min uppfostran av döttrarna. För de orkar inte en hel dags shopping. Redan efter halva dagen börjar de bli trötta och få ont i fötterna, suck! Det slutar med att vi framåt 16-tiden tar oss till Frölunda torg där jag och Emma tänkte avsluta dagen. Rune ville åka hem påstod Helena.... Det blir ingen lång stund på Frölunda torg för Emmas fötter strejkade... Lenapena, vad har jag gjort för fel??

Nedan en bild på döttrarna när de fortfarande hade ork kvar...
Onsdagens förmiddag tillbringades i Haga och lite mer shopping. På eftermiddagen kom Anders och hans dotter Frida och vi åkte till Liseberg. Där åkte Anders och Frida radiobilar och farfars bilar + att vi alla provade på diverse spel. Helena och Emma vann 2 kg Toblerone, som vi fick med oss hem av också.

TACK MINA GOA UNDERBARA DÖTTRAR FÖR FINA DAGAR!

2 kommentarer:

  1. Jag tror nog att det beror på en tillfällig shoppingformsvacka.Inom detta området har jag för det mesta lyckats uppfostra dottern väl. Å andra sidan har det ju medfört att plånboken är tom innan dagen är slut.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja jag erkänner mig besegrad! Jag vet faktiskt inte vad jag ska skylla på........framtung kanske? =)

    SvaraRadera