söndag 8 augusti 2010

Nytt PPB

I fredags fick jag för mig att kolla hur lång tid en rask promenad runt "Snippen" tog. Tiden blev 44,21. Efter det tog jag 80 försiktiga joggingsteg och det gick också bra. Så himla skönt...

Idag gjorde jag nytt PPB (promenadpersonbästa): 41,48. Det blir 8,6 min/km. Jag blir svettig och andfådd under promenaden, så lite nytta gör den nog. Gjorde sedan lite excentriska tåhävningar för att sedan springa några 100 meter. Precis när jag kom till brevlådan fick jag ett litet hugg i vaden. Frågan är hur mycket det ställt till? Jag är nu åter öm i vaden och förbannar mig själv... Lovar nu dyrt och heligt att jag ska inte ta ett enda löpsteg på 10 dagar fr o m idag. Tjejmilen har ju ändå skitit sig, så nu gäller det att se långsiktigt. Har väl kanske innerst inne haft ett hopp om att kunna fixa tjejmilen men nu inser jag definitivt att det inte går. Vi ska ta in träningscykeln ikväll, så kan jag trampa lite på den. Mördande tråkigt, men det kan vara staffet för att jag inte kan vänta med att springa. :-)
Fortsätter med stretchövningar och styrketräning för vaden som förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar