onsdag 3 november 2010

Vägskäl

Klockan är nu 23.30 och sömnen vill inte infinna sig. Den sista 1½ veckan har jag haft mycket olika saker att tänka och fundera på. En sak är att jag i förra veckan blev erbjuden jobbet som jag var på intervju för. Jag har i många år funderat på att komplettera min utbildning med miljö- och hälsoskydd, vilket jag gjorde hösten 2009. Jag har sedan den 1 januari i år arbetat som miljö- och hälsoskyddsinspektör och trivts väldigt bra både med jobbet och framför allt med mina arbetskamrater.  Jobbet jag nu blivit erbjuden är som miljösamordnare på ett sjukhus samt sjukvårdsområdets tillhörande vårdcentraler. Det är en stor utmaning, men tar jag steget så kommer jag förmodligen aldrig tillbaka till jobbet som miljö- och hälsoskyddsinspektör. Att bara ha jobbat ett år med det känns lite för lite. Samtidigt måste man våga säga ja. Ja, till livet, ja till kärleken och ja till utmaningar. Så därför har jag idag tackat ja till arbetet som miljösamordnare. Allting löser sig sa han som sket i vasken...

4 kommentarer:

  1. Grattis mamsen! Du kommer bli den bästa samordnaren av dem alla! Kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis. Lycka till med den nya utmaningen.

    SvaraRadera
  3. Massor med grattiskramar Åsa, härligt att du fick jobbet!!!!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni för lyckönsningarna.

    SvaraRadera