lördag 13 november 2010

Dagens träning

Idag blev det träning på förmiddagen. Först 30 min spinning, därefter 30 min core och som avslutning 45 min på löpbandet. Det var bra att spinningen låg före coren för då blev det lite vila pulsmässigt och samtidig var jag väl uppvärmd inför löpningen.

Jag joggade lugnt i 5 min och gjorde sedan ökningar av hastighten var femte minut, fem gånger. De sista fem minutrarna sprang jag under 6 min/km. Därefter nervarvning i 10 min och gång de sista 5 minutrarna. Kändes som ett väldigt bra pass och jag känner mig faktiskt mycket starkare.

Efter passet kom en av killarna på gymmet fram till mig när jag stod och stretchade och sa att han tyckte att jag hade jobbat på bra. Sånt är roligt att höra och det gör mig så glad att en helt främmande människa kommer fram och säger att jag är bra. Tänk vad ett vänligt och uppmuntrande ord kan betyda. Dessutom hade han rätt, ha, ha, jag hade jobbat hårt och bra.

2 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att få "komplimanger" av okända? =) Bra jobbat! Fast du menar väl att du sprang under 6 min/km? För 6 km/h är ju promenadfart... =)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja visst menar jag under 6 min/km.

    SvaraRadera