söndag 7 november 2010

9 km i solsken

Idag blev det en härlig löparrunda på 9 km i strålande sol. Jag hade kollat noga med sambon om jag kunde springa den runda jag ville pga jakt. Jo,då det skulle jag kunna. Visserligen jagar de småvilt där men om jag tog på mig reflexvästen så gick det bra. Jag funderar lite på om jag kan förväxlas med småvilt...  Jag blev förmanad att jag skulle stanna och stå stilla om jag hörde en hund som kom och drev, så att jag inte störde. Himla lätt att höra hundar när jag har Status Quo spelandes i öronen...  Ja, jag jag blev varken beskjuten eller såg några hundar, mer än en i koppel ihop med matte som inte var jaktklädd.

Nu står middagsmaten i ugnen, det blir lax på en bädd av smörstekt spenat och ovanpå det citonsås. Sambon är inte lika lycklig över menyn.  "Jag tar mycket gele så dövar det lite" är hans kommentar. Herregud, hur kan man inte tycka om lax???

2 kommentarer:

  1. Jag håller med sambon! Lax är faktiskt inte alls gott. =)

    SvaraRadera
  2. å herregud..hur kan man ta gele till lax :)

    SvaraRadera