torsdag 4 november 2010

Förhållandet är över

Ja, nu är det slut efter 5 år tillsammans. Jag kommer sakna "Pärlan" så. Inget kommer att vara sig likt. På bilden ska hon ta mig till jobbet för näst sista gången. I morgon är det över....

Du har varit den bästa bil man kunnat ha trots att jag inte alltid varit så snäll mot dig. När du var nästan ny så körde jag på en grävling med dig. Det var inte skoj, du var sjukskriven ett tag och fick lite nya delar. En vinter hade jag lite bråttom, det gick kanske lite fort, vägen var kanske lite smal och när vi fick möte så rök din ena sidospegel med en smäll. Men du fick en ny fin. Värre var det när jag bestämde mig för att du skulle få plats i en parkeringsficka jämte den snygga lastbilen med kapell. Vad vi inte visste var att kapellet inte gillade små söta saabar utan kanten gjorde en rispa i din lack. Detta var veckan efter backspegeln.... Farbror bildoktorn ringde genast upp mig på jobbet när han fick se dig och undrade lite upprört: "Kallar du detta rispa !! Herregud hela dörren måste ju fixas. Ja, efter det fick du aldrig riktigt den rätta färgen på höger bakdörr. Men i ur  och skur har du gått och jag har vårdat dig efter bästa förmåga. Ja, du har kanske inte blivit tvättad och städad lika ofta som du önskat. Men jag HADE tänkt städa dig inuti på semestern, jag lovar... Men nu är det ju tur att jag inte gjorde det eftersom vi ska skiljas åt nu. Till sista vill jag bara be dig om förlåtelse för den där sista revan med kofoten för några veckor sedan...Jag menade det inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar