fredag 15 oktober 2010

Fredagslöpning

I kväll har jag gjort något som jag normalt inte gör. Jag har sprungit en fredagskväll. Fredagarna är i princip alltid min vilodag, men eftersom jag inte hann i går kväll så var det bara och ge sig ut. Nu efteråt känns det väldigt skönt och jag är så glad att jag inte föll för frestelsen att skippa löpningen.

I tisdags var jag också ute på en härlig löptur. Det gick så lätt och jag var inte speciellt trött. När jag kom hem förstod jag varför. Jag spang de 6 kilometrarna för långsamt, 6,53 min/km. Så idag tänkte jag att jag får väl ta i lite. Det behöver ju inte alltid vara skönt. Jag sprang 5 km och tiden blev 6,14/km. Nu är jag nöjd och belåten och efter att jag duschat ska jag och kärleken laga mat tillsammans och ta varsitt glas rött. Det är vi värda. SKÅL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar