söndag 17 oktober 2010

Dilemma

Idag är det dags för långpass. I mitt schema står det 58 minuter långpass med gång, ca 6 km. Det där med kilometrarna bryr jag mig inte om för det stämmer aldrig. Antingen springer jag fortare eller går mindre. När jag är ute och springer nu så går jag bara i de brantaste uppförsbackarna för att vara snäll mot mina vader ett tag till. Annars springer jag hela tiden. Problemet är att jag hittat ytterligare en ny runda där jag springer till Gislaved och sedan över Singelsö hem. Men det kommer att ta en bra bit över 58 minuter. Rundan är 11,2 km och skulle med en maklig takt på 7 min/km ta drygt 78 minuter. 

Jag har ju bestämt mig för att öka takten långsamt, långsamt. Men nya rundor är såååå lockande! Huvudet säger: Spring runt Snippen två varv! Hjärtat säger: Skit i den tråkiga Snippenrundan som du sprungit en miljon gånger. Prova den nya rundan! Vi får se vem som vinner, huvudet eller hjärtat.

Ha en underbar dag ni som läser detta. Ibland är jag lite nyfiken vem som är här inne och läser. Lämnar ni en liten kommentar ibland så blir jag väldigt glad.

1 kommentar: