söndag 2 januari 2011

Godisbord

Nu när jag gjort slut på det ena godisbordet, njaaa lite marsipan och någon snickers finns kvar, så har jag gått in på mitt andra godisbord som står dukat i köket. Det består av Ipren, Panocod, Citodon, Omeprazol, Hexident, Mivitotal och Actimel.

Som man bäddar får man ligga heter det ju, och mitt magonda är jag själv skyldig till genom att ha misskött mig. Men tänderna... Jag borsta dem regelbundet, sköljer med fluor när jag kommer ihåg, mitt minne är väl inte alltid på toppnivå kanske,använder tandtråd och får alltid beröm hos tandläkaren (när jag vågar mig dit) för att jag har välskötta tänder. Så varför straffar de mig så... Vad har jag gjort dem för ont. Är det kanske ett straff för den gången jag köpte en hel påse hårda violkarameller och tappade en fyllning. Eller är det för den gången jag tappade en fyllning och inte gick direkt till tandläkaren  utan väntade ett halvår, ett år eller nåt...för att spara pengar... Det var inte alls för att jag är rädd för tandläkaren... Kan eventuellt vara ett straff för att jag i somras försökte bota samma onda i tänderna med ett par glas vin och lite grogg.

Kan väl säga att det är inte riktigt vad jag längtar efter i morgon, första dagen på nytt jobb, att säga att jag behöver vara ledig för att gå till tandläkaren. När jag dessutom vill gå tidigare på onsdag och funderar på en semestertripp till Kanarieöarna till våren.... Hmmm här gäller  det att lägga upp det väl.

Nu är det bara 20 veckor kvar till Göteborgsvarvet. Huuu, hemska tanke. Alldeles nyss var det ju 52 veckor kvar och det var lungt. Hade all tid i världen. Vad hände?? Väntar nu på min Garmin 305. Har en förhoppning om att den ska träna åt mig också. Visst är det väl så. Bara man har all utrustning så behöver man väl inte springa?

Nä, allvarligt talat så är det hög tid att komma igång. Sprang 4 km i sakta mak nyårsafton. Det var skönt och vädret var strålande sol, blå himmel och några minusgrader. Perfekt. Men det är ju 17 km till som ska avverkas. Så nu går startskottet. Klara färdiga spring trollmor, spring...

2 kommentarer:

  1. Mallaba som skriver:)
    HEj och hallå! Har också en Garmin, men vet inte vad den heter mer. Är otroligt nöjd med den, men använder den inte när jag springer på gymmet. Hoppas tandvärk och magont och annat är borta och att du får komma igång med träningen. Är det bara 20 veckor kvar till Göteborgsvarvet???? Själv har jag bokat resan inför Tjejmilen, det är ju BARA en mil så det ska jag väl fixa:) Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Trevlig blogg!

    Lovar att du kommer att älska din nya Garmin!!

    Räknar också ner mot varvet, blir mitt 6:e. Är bland det roligaste man kan springa. Stämningen är helt enorm!

    Lycka till med träningen!

    SvaraRadera