söndag 5 december 2010

Veckan som gått

Ja, det blev lite mer träning än v 48, vilket inte var så svårt eftersom det inte blev något alls förra veckan. Jag försöker verkligen tänka att även lite är ok, så igår blev det en löptur utomhus på 5 km. Det är helt ok att springa på de plogade vägarna, men den lilla bit över "Snippen" som inte plogas och där det blåst igen lite där gick snön upp till knäna. Att gå den biten var faktiskt jobbigare än att springa.

Annars var söndagen en sådan där riktigt härlig söndag. Först en mysig frukost, sedan var vi ute och högg julgran. A är inte riktigt nöjd med granen och påstår att han ska leta upp en annan, men jag tycker den är helt ok. För mig spelar det inte så stor roll om den inte är perfekt, huvudsaken är att det luktar julgran. Efter att grannen var huggen och hemfraktad så drack vi 11-kaffe vid TV:n samtidigt som vi tittade på damernas skidskytte och jag stickade på ett par sockar. Efter lunchen sprang jag och när jag kom hem så blev det lite mer stickande.

På kvällen var vi nere hos mamma och pappa och åt deras underbart goda risgrynsgröt. Fick även med oss gröt hem. Tack snälla mamma och pappa för gröten och för en trevlig kväll.

Nu är det ny vecka och planen för träningen är att jag tränar de kvällar jag inte har annat. Målet är att åtminstone träna 3-4 gånger, varav löpning helst 3 pass.

1 kommentar:

  1. Här slank det ner lite gröt till frampå kvällen.

    SvaraRadera