onsdag 8 december 2010

Något att se fram emot

Det körde ihop sig lite i går kväll. Mötet på jobbet drog ut på tiden och vi var inte klara förrän strax efter 17.30. Coren började då och jag hade natuligtvis inga kläder med mig. Men jag körde hem och bytte om och sedan tillbaka ner och tog ett pass på löpbandet istället. Det blev 7,3 km och de sista 10 minutrarna sprang jag i 6 min tempo. När jag springer på löpbandet så har jag lutningen inställd på en etta. Vet inte riktigt om det är 1% men jag hoppas på det eftersom 1 % lutning tydligen bättre ska motsvara att springa ute.

På kvällen bokade vi stuga i Sälen. Härligt, härligt. Bara jag och min älskade. Det ska bli så underbart skönt och avkopplande, lite egentid för oss själva. Vi ser fram emot att åka iväg båda två väldigt mycket.

MEN idag på morgonen kom jag på det. Herregud stolliften. Hur ska jag fixa det utan att ha någon jag känner att hålla mig i på var sida. Jag är extremt höjdrädd och från det jag satt mig i stolliften kniper jag ihop ögonen stenhårt och kramar händerna på de som sitter jämte mig. Sedan får de säga till när det är dags att titta och se till så jag kommer av. Ja, av kommer jag väl alltid på ett eller annat sätt...

Ja, ja det får väl ordna sig, förhoppningsvis är den andra som sitter jämte mig trygg och stabil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar