måndag 14 mars 2011

Knäskydd

Idag inhandlades ett knäskydd på apoteket. Testpromenerade i lugn takt 20 min. Ont både i knät och efter att skyddet skavde in över och under knät. Mätte över knäskålen enligt anvisning och då är knät ändå svullet. Men jag är nog fet över och under knät... också... eftersom det sitter som berget. Ser inte klokt ut! Över och  under knät sitter det en "härlig" fettvalk!  Ja herre jävlar, jag ska inte bara ha ont utan benet ska dessutom se ut som ett vandrande timglas...

Igår fick jag nog. Hade läst på nätet att roddmaskin skulle vara ok vid knäskador.... tror inte riktigt på det. Prövade 15 minuter, men man böjer och sträcker ju på knät hela tiden. Gick också på ett pass Bodypump. Alla benlåtar gjorde jag utan stång och vikter. Neg så försiktigt och frökenaktigt att de som inte kände mig med all säkerhet undrade vad kärringen gjorde där och varför hon där man är som starkast inte hade vikt alls. För att visa att jag trots allt inte är en klenis lade jag på rejält på beceps, triceps och axlar. Det känns i dag... och förmodligen ännu mer i morgon. Hur dum får man bli. Folk skiter ju i vad jag lägger på. Men nä då, visa dem bara...

Nu ska jag återgå till jakten efter en bra ortoped eller idrottsmedicinare... inte så lätt som man kan tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar