torsdag 11 augusti 2011

Nytt mål

Japp, mitt nya mål är att springa 5 km. :-) Vet inte när, men den dagen kommer. Tror inte den käre ortopeden förstått hur envis en oxe kan vara...

Tre saker är viktiga för att jag ska nå målet:
  • Vikten
    Japp nu gäller det verkligen att få bort de där kilona. En del är avklarade men vill gärna minska 5-6 kilo till. Vägning tisdagar.
  • Styrketräning för benen
    Rehabträning 5 ggr/dag
    Kontakt med sjukgymnast efter åb hos doktorn för att veta hur jag ska öka på träningen
    Fr o m v 34 när jag får börja belasta, börjar jag också med små korta promenader som utökas succesivt i lugn takt.
    Cykling med lätt belastning, 10 min/dag from nu och sedan ökande
  • Konditionsträning
    Spinning fr om v 35
    Crosstrainer
Kom förresten på en fjärde sak som är viktig för att nå målet och som är särskilt viktig för mig: HA INTE FÖR BRÅTTOM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar