lördag 5 februari 2011

Löpning i blåst och halka

Kan ju lugnt säga att jag ångrade att jag inte hade mobilen med på min löprunda idag. Det var blankis på grusvägen de första 1,5 kilometrarna. Jag sprang på snedden uppe i snövallarna. Jag var så nära, så nära att trilla när jag gled ner för vallen och ut på isen ett flertal gånger. Dessutom kommer det inte bilar så hemskt ofta på den vägen, så hade jag brutit benet så kunde jag blivit liggande en stund. Men trots halka och blåsten så var det en härlig runda på 8,6 km. På öppna platser och i motvind fick jag springa framåtlutad och verkligen ta i för att komma framåt till och med i nedförsbackarna.

Men det är mycket sladdar och grejer nu... Gps klockan runt armen, pulsbandet runt bröstkorgen, I-poden kring armen och lurar i öronen.  Men alla grejerna syns inte så mycket under kläderna, som tur är.

I morgon blir det en löprunda till. Det gäller att passa på när man kan springa ute i dagsljus. Det är härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar